TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Sunday 8 March 2015

Tips Mudah Penjagaan Kulit Wajah

Kulit cantik berseri memang idaman dan igauan setiap wanita. Jom ikuti tip-tip ringkas dan mudah untuk menjaga kulit wajah anda supaya kekal jelita! Pastikan ianya berguna untuk memikat hati si dia tercinta.

1 - Anda perlu untuk membersihkan kulit anda secara tetap! Berapa kali? Jenis kulit yang berbeza memerlukan penjagaan yang berbeza. Kebanyakan doktor cadangkan 1-2 kali sehari tetapi ia benar-benar bergantung pada kulit anda dan masa yang anda mahu memperuntukkan!

2 - Kelembapan: Kulit kering merupakan salah satu punca utama kedut. Jika anda mempunyai kulit kering, anda perlu pastikan bahawa muka anda mendapat kelembapan yang diperlukan.

3 - Jangan sekali-kali tidur dengan Make-Up. Ia akan meliputi liang kulit dan menyebabkan liang peluh tertutup. Maka ia boleh menyebabkan Jerawat

4 - Basuh muka anda dengan air sejuk atau suam dan lakukan sekurang-kurangnya dua kali sehari.

5 - Pastikan minum air yang banyak. Badan anda dan kulit anda memerlukan air yang banyak pada waktu siang untuk terus mengeluarkan sisa melalui peluh daripada kulit anda. Walaupun ia mitos bahawa "anda perlu minum lapan gelas air sehari", tetapi minumlah seberapa banyak yang boleh!

6 - Amalkan juga senaman wajah untuk menguatkan otot wajah dari kendur dan mengelakkan dagu berlapis atau 'double chin'.


7 - Gunakan Topeng Muka. Terdapat pelbagai topeng semulajadi yang anda boleh gunakan pada kulit anda. Topeng muka membantu kulit anda menghidrat dan membantu mengelupas sisa yang terkumpul pada kulit anda.

8 - Jangan sentuh muka anda secara keterlaluan. Ramai orang mempunyai tabiat buruk bermain dengan jerawat atau bersandar muka mereka di tangan mereka. Jauhkan diri daripada tabiat ini. Juga anda harus mencuci bantal anda secara tetap untuk mengeluarkan buangan berasaskan minyak yang dirembeskan dari kulit anda semasa tidur.

9 - Lindungi muka anda dari matahari dengan menggunakan pelindung matahari setiap hari. Ultraungu (UV) secara beransur-ansur merosakkan kulit dari masa ke semasa dan pelindung matahari membantu kita untuk melindungi daripada kerosakan UV. 

10 - Amalkan Doa Pemanis dan Penyeri Wajah..



No comments:

Post a Comment