TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Monday 16 March 2015

Jom Kurus Dengan “Cinch Shake Mix”

Nak kurus lagi....? Kurus dan ramping itu menawan! Memang tidak disangkal lagi! Siapa kata gemuk itu menawan??? Memang ada yang berkata 'gemuk itu menawan' tapi hanya dibibir sahaja tapi di hati tidak begitu. Mungkin sekadar menjaga hati sahaja.


Sebagai seorang SID antara soalan yang sering ditanya ialah Shaklee ada SET SLIMMING tak? Ya, ADA.. dan jika anda ingin turunkan berat badan dengan sihat dan selamat, SHAKLEE lah jawapannya. Kebiasaannya, saya akan mencadangkan Alfalfa, Omega, Lecithin, ESP, Herb-Lax dan Cinch dan jika ada kekangan budget, kita boleh runding… J

Dalam entri kali ini, saya nak perkenalkan “Cinch Shake Mix” yang ada 3 perisa iaitu VANILLA, CHOCOLATE dan CAFE LATTE, merupakan minuman yang lazat dan berkhasiat. Rasanya sangat sedap dan menyelerakan dan yang penting mengenyangkan. Rasanya seakan pemanis mulut dengan khasiat penuh untuk setiap hidangan.


Tahukah anda, setiap kali anda menikmati minuman “Cinch Shake Mix” ini, anda akan mendapat 24 gram protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6 gram serat larut (dicadangkan mengambil bersama dengan 1 sudu ESP). Ini penting kerana protien digunakan untuk membina otot dan otot lah yang menaikkan kadar metabolisma dan penting juga untuk membakar kalori.

Makanan yang kaya dengan protein boleh menahan kelaparan yang mana boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan. Tidak lupa juga dengan kehadiran Leucine iaitu nutrisi penting di dalam “Cinch Shake Mix” untuk keperluan tubuh kita.

Biasanya di dalam proses untuk berdiet, kita akan kehilangan lemak dan otot. Akan tetapi, bila kita kehilangan otot, kita juga akan kehilangan keupayaan untuk membakar lemak dan merendahkan kadar metabolisme badan. Sebab itulah bila berdiet yang kita nak hilangkan adalah lemak dan bukannya otot. Kalu kedua-duanya hilang maka terjadilah Diet Yo-Yo. Diet Yo-Yo adalah kitaran di mana selepas badan anda kembali kurus, bila anda berhenti dari berdiet, berat badan anda akan kembali bertambah.

Dari kajian klinikal, “Cinch Shake Mix” membantu menghilangkan lemak yang terdapat pada otot dan dengan bantuan Leucine akan membina otot dan 100% mengekalkannya dalam bentuk jisim otot tanpa lemak (lean muscle). Mereka yang telah menjalani program ini telah kehilangan lemak, berat, inci dan pada masa yang sama mengekalkan otot mereka. Ini bermakna, walaupun anda sudah mendapat berat yang ideal, kulit dan otot anda tidak akan menggeleber sepertimana produk pelangsing jenama lain.

Faedah utama “Cinch Shake Mix”
a)    Memberi faedah seperti mengambil makanan tetapi rasanya seperti menikmati pencuci mulut
b)    Rendah Indeks glisemik = 22; sesuai untuk pengidap kencing manis di mana membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan memberi tenaga yang konsisten
c)    Campuran eksklusif protin dipertingkatkan dengan Leucine - Asid Amino
d)    Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan
e)    24 gram protein setiap hidangan untuk membantu anda berasa puas dan kenyang berjam-jam lamanya
f)     Tinggi kandungan serat - 6 gram serat setiap hidangan
g)    Glisemik yang rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan mengekalkan tenaga
h)    Memberikan 35% atau lebih nilai harian kepada 21 vitamin dan mineral penting
i)      Penggunaan soya bebas GMO(Non-GMO Soy)
j)      Tiada perasa tiruan, warna dan pemanis

Keistimewaan “Cinch Shake Mix”
* Menyimpan otot sedia ada dan memelihara otot dari rosak
* Membakar lemak yang tidak diingini
* Mengurangkan inci yang tidak diingini
* Makanan segera untuk mereka yang aktif
* Tinggi kandungan serat dan memberi rasa puas dan kenyang
* Mengandungi nutrisi lengkap untuk memelihara keseluruhan kesihatan
* Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan
* Merupakan ‘meal replacement’ yang sihat dan mengenyangkan
* Mengurangkan selera makan bagi mereka yang tak boleh control nafsu makan
* Memberi tenaga berpanjangan, jadi anda tak cepat penat walaupun melakukan pelbagai aktiviti harian

Cara pengambilan “Cinch Shake Mix”
-       1 scoop dicampur dengan 250ml susu rendah lemak atau plain water. Guna shaker.
-       Untuk permulaan ambil sekali sehari sebagai meal replacement untuk membiasakan badan dengan pengambilan cinch shake sebagai meal replacement. Samada breakfast, lunch atau dinner.
-       Apabila habis 1 canister, kemudian barulah boleh diambil 2 kali sehari.. Untuk kesan penurunan yang lagi cepat.. ambil breakfast-lunch, breakfast-dinner atau lunch-dinner.
-       Pastikan sehari mesti minum air paling sedikit 2 liter. Dicadangkan minum air segelas setiap sejam.

PERINGATAN!!!
-       Sila kawal kalori pemakanan setiap hari. Ambil makanan berkhasiat. Elakkan makanan ‘deep fry’ serta bergoreng.
-       Boleh guna minyak zaitun sebagai ganti minyak masak semasa menumis.
-       Exercise secara berkala dan jangan lupa berdoa kepada Allah untuk menunaikan hasrat dan impian anda.

Secara ringkasnya “Cinch Shake Mix” membantu mengawal lapar, tingkatkan tenaga dan meningkatkan kadar metabolisme di dalam proses diet seseorang.


Anda berminat ingin membeli secara terus “Cinch Shake Mix” di atas? Klik Online Order dan pilih samada perasa kegemaran anda VANILLA, CHOCOLATE atau CAFE LATTE.



No comments:

Post a Comment