TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Thursday 23 October 2014

Shaklee Perlu Silica Gel?

Seorang rakan bertanya, "Kenapa Shaklee? Kan ada banyak jenis vitamin di Farmasi? Pilih sajalah kat situ lebih senang". Ya, pil vitamin memang mudah didapati, di Farmasi malah Supermarket juga ada menjual vitamin.

Masalahnya, bagus ke? Vitamin ni tak sama macam buah. Buah di mana-mana pun sama kecuali mungkin dari segi rasanya. Contoh, Strawberi yang ditanam di Malaysia mungkin lebih masam dari Strawberi di England, tapi kedua-duanya masih buah yang sama dihasilkan dari pokok Strawberi.

Tapi vitamin dihasilkan di kilang-kilang berbeza dengan bahan-bahan yang berbeza.

Sesetengah vitamin yang dihasilkan secara sintetik, hanya mengandungi sedikit saja elemen vitamin, sebaliknya banyak kepada 'seakan vitamin'. Vitamin tiruan ini adakalanya bertindak secara agresif dengan tubuh. Ada yang 'menutup' kebolehan tubuh untuk menjalankan proses-proses secara semulajadi, sebaliknya memerlukan bantuan dari vitamin-vitamin ini, barulah boleh bekerja. Ada yang mendatangkan pelbagai reaksi seperti alahan, tekanan dalam otak dan sebagainya.


Jadi kita mesti berhati2 dalam memilih vitamin, bukan main pukul rata sama saja semua.

Apa keistimewaan Shaklee? Shaklee dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi, yang menjadikan ia sebagai vitamin semulajadi yang tidak memberi kesan songsang pada tubuh. Satu perbezaan yang paling senang dilihat ialah ketiadaan Silica Gel di dalam botol Shaklee, berbanding vitamin lain yang mengandungi silika untuk menyerap lembapan kecuali produk untuk kanak-kanak seperti Chewable Vitamin C. Kerana dikhuatiri sekiranya kanak-kanak mengambil sendiri vitamin mereka, dikhuatiri mereka mengambilnya dengan tangan basah, jadi tak eloklah untuk pil vitamin tu. Tapi Silica Gel dalam produk kanak-kanak ni memang unik. Ia tak sama macam yang biasa anda lihat.


Kenapakah perlu Silica Gel? Kerana bila vitamin-vitamin ini bertindakbalas dengan lembapan, ia akan berubah menjadi substance yang lain. Buktinya, cuba letakkan sebiji pil vitamin yang anda beli di Farmasi dan sebiji vitamin Shaklee di atas meja selama beberapa hari. Kemudian perhatikan perubahan kedua-kedua vitamin itu. Vitamin Shaklee masih mengekalkan keadaan asal sedangkan vitamin yang satu lagi akan bertukar wana!!! Anda boleh cuba kalau tak percaya.

Jika anda berkemampuan untuk menggunakan sesuatu yang lebih baik, why not get a better one? Shaklee adalah semulajadi, tanpa pewarna tambahan, tanpa pengawet, tanpa perasa dan tanpa Silica Gel. Pilihan ditangan anda…



No comments:

Post a Comment