TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Thursday 9 October 2014

Rahsia Meal Shakes

Sering kali kita dengar orang bercerita tentang Meal Shakes...ape benda ni?? Apa lebihnya Meal Shake kalau dibandingkan dengan produk lain? Kenapa perlu ambil Meal Shake?

Bagi customer baru Shaklee, Meal Shakes adalah sejenis pemakanan lengkap dari vitamin, mineral dan protein. Meal Shakes sesuai diambil oleh kanak-kanak dan juga orang dewasa malah seisi keluarga sebagai sarapan yang mudah disediakan dan tentulah penuh khasiat dengan nutrisi.


Setiap bancuhan atau hidangan Meal Shakes, memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat.

Kelebihan Meal Shakes yang perlu anda tahu:

1. Nutrisi Lengkap - Menyediakan 24 jenis vitamin A-Z, mineral dan ‘Trace Mineral’.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel - Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. Untuk Pembesaran - Mengandungi Asid Folik, Biotin, kaya dengan Kalsium dan Magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses pembesaran.

4. Anti-Oksida - Mengandungi vitamin A, C, E, Zink dan Selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

5. Pemulihan Kulit - Mengandungi lengkap vitamin B-Complex, Iron, Copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan kualiti warna kulit.

6. Detox -  Kaya dengan serat untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut (terutama bagi mereka yang sering sembelit) 

Bahaya Kekurangan Protein
Berisiko untuk menghadapi masalah: anemia, penyakit buah pinggang, penyakit hati, ulser perut & usus, penglihatan kurang baik, pengaliran darah yang tidak lancar, kolesterol tinggi, low blood sugar, tekanan darah rendah, saraf tidak stabil, kurang daya penyembuhan luka, ketahanan badan rendah terhadap jangkitan, kelesuan, penat dll.

Jumlah Protein harian yang diperlukan:

Kanak-kanak (bawah 12 tahun)
1-3 tahun: 23gm
4-6 tahun: 30gm
7-10 tahun: 34gm

Perempuan 11-18 tahun: 46gm
Lelaki 11-14 tahun: 45gm

Dewasa
Lelaki (15+): 56gm
Wanita (19+): 44gm
Hamil: 74gm
Menyusu: 64gm

Siapa Yang Perlukan Meal Shakes?
1. Kanak-kanak terutamanya yang kurang selera makan atau yang sembelit atau pun kanak-kanak obes.

2. Sesuai untuk ibu-ibu mengandung, menyusu, pesakit yang dalam proses pemulihan selepas operation, mereka yang inginkan kulit cantik dan ingin kekal sihat.

3. Mereka yang tak gemar supplemen dalam bentuk tablet kerana Meal Shakes ni dalam bentuk serbuk, dibancuh menjadi minuman yang lazat.

4. Meal Shakes juga bagus untuk mereka yang ingin menambah/memantau berat badan.

Anda berminat ingin membeli secara terus Meal Shakes di atas? Klik Online Order




No comments:

Post a Comment