TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Thursday 16 October 2014

Petua dan Tips Segar Bertenaga Sepanjang Hari


Jom kita amalkan;

·      Biasakan bangun awal pagi dan hirup udara luar yang segar. Jangan tinggal solat Subuh dan lebih elok jika disambung dengan bacaan Ayat Ma’thurat atau Al-Quran.

·      Buatlah senaman ringan di dalam rumah atau berjoging di luar rumah. Senaman dapat memberikan otot sentiasa sihat dan badan cergas.

·      Bersarapan secukupnya atau sekadar alas perut. Amalkan sarapan yang rendah glisemik.

·      Ambil buah-buahan, sayuran serta makanan berprotein seperti ikan dan daging dalam hidangan tengahari. Elakkan makanan manis.

·      Elak minuman soda kerana menyebabkan kita cepat dahaga dan tidak baik untuk kesihatan tulang. Minum air masak sebanyak mungkin.

·      Amalkan keadaan posisi yang betul. Jika duduk hendaklah tegak, punggung lurus dan bahu tegak. Elak posisi menyandar kerana tubuh akan mudah kepenatan.

·      Dapatkan tidur yang mencukupi. Kita memerlukan minima 6 jam tidur untuk elakkan badan rasa lemah letih lesu bila bangun pagi. Amat digalakkan untuk mengamalkan pengambilan Ostematrix Shaklee - KLIK DISINI sebelum tidur untuk kesan pemulihan sengal-sengal badan dengan cepat. Kalsium yang cukup membantu kita mendapat tidur yang berkualiti sekaligus memulihkan badan daripada sengal-sengal dengan cepat.

Cukup setakat ini perkongsian pada kali ini. Tapi kalau setakat baca sahaja dan tak amalkan segala tips di atas pun tak guna. Akhir kata selamat beramal.



No comments:

Post a Comment