TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Wednesday 4 June 2014

Cadangan Set Sakit Sendi

Kali ini akan berkongsi kebaikan set sakit sendi dan lutut. Walaupun ramai yang menganggap sakit lutut, sendi dan tulang ini sinonim dengan golongan warga emas, tetapi sebenarnya tidak. Hakikatnya, sesiapa sahaja boleh mengalami kesakitan pada lutut, sendi dan tulang ini.

Gejala yang biasa dialami oleh pesakit sendi adalah merasa nyeri sendi atau ngilu di bahagian sendi. Apabila anda mengalami sakit sendi, anda akan merasa sakit dan lembut di kawasan tersebut, menjadi bengkak, mengalami keradangan, kaku dan sukar bergerak.

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu. Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif.

Keradangan berlaku kerana darah yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan. Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut di mana sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  1. Sakit pada sendi yang terlibat.
  2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  4. Adanya pembesaran tulang sendi
Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Dapatkan set Shaklee - Advanced Joint Health tablet & Ostematrix

Mengekalkan tulang rawan yang sihat:
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga(3) cara :
  1. Menyokong keselesaan sendi
  2. Memelihara tisu penyambung yang sihat
  3. Meningkatkan kesan kusyen
Mengekalkan sel tulang yang sihat: 
Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Pencegahan awal boleh menjadikan kita sihat pada masa akan datang. Sama ada kita penghidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Dengan vitamin supplement Shaklee ini, dengan izin Allah, sakit lutut, sendi dan tulang anda akan berkurangan dan anda akan lebih bebas untuk bergerak.

Anda berminat ingin membeli secara terus Cadangan Set Sakit Sendi di atas? Klik Online Order



No comments:

Post a Comment