TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Saturday 7 June 2014

Zinc Complex: Kenapa Perlu Makan?

APA ITU ZINC?
Zinc adalah nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat. Zinc didapati dalam sel-sel di seluruh badan. Ia membantu sistem imun melawan menyerang bakteria dan virus . Badan juga memerlukan zinc untuk membuat protein dan DNA, bahan genetik dalam semua sel-sel. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

SIAPA PERLUKAN ZINC COMPLEX?
-       Lelaki dan wanita dari bayi sampai ke orang tua
-       Wanita mengandung dan menyusu
-       Orang yang mempunyai pembedahan
-       Vegetarian kerana mereka tidak makan daging, yang merupakan satu sumber yang baik Zinc
-       Bayi yang menyusu lama kerana susu ibu tidak mempunyai Zinc yang cukup untuk bayi lebih 6 bulan umur
-       Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah Zinc yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.

KESAN KEKURANGAN ZINC? 
Ia menyebabkan: -
-       Pertumbuhan perlahan dalam bayi dan kanak-kanak
-       Perkembangan seksual lambat di kalangan remaja dan mati pucuk di kalangan lelaki
-       Rambut gugur
-       Cirit-birit
-       Mata dan kulit luka
-       Hilang selera makan.
-       Kehilangan berat badan
-       Masalah dengan penyembuhan luka
-       Tahap kecerdasan yang rendah juga boleh berlaku

 KEPENTINGAN ZINC COMPLEX KEPADA LELAKI

Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah dan tidak berkualiti, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut. Oleh yang demikian, Zinc amat diperlukan dari remaja hingga ke orang tua.

KENAPA PERLU AMBIL ZINC COMPLEX SEBELUM MAKAN?
Kenapa perlu ambil Zinc Complex sebelum makan? Ade beza ke ambil sebelum makan dengan ambil selepas makan? Jawapannya ADA beza, kalau tidak takkan lah pada botol pun ditulis ambil sebelum makan kan..?

Ini jawapan kepada soalan tadi :-
* Dalam proses pencernaan normal, Zinc boleh musnah atau terkeluar atau terikat dengan bahan lain
* Makanan yang kita makan seperti susu, roti dan bijirin lain mengandungi phytates. PHYTATES ini akan mengikat Zinc yang kita ambil dan menggangu penyerapan Zinc dalam badan kita
* Perut kita mengandungi asid, asid dalam perut kita ini yang berfungsi melarutkan Zinc yang kita ambil dalam keadaan perut kita kosong dan dengan mudah nutrisi Zinc dapat di serap oleh tubuh kita

Masa terbaik untuk pengambilan Zinc ialah antara setengah jam ke sejam sebelum kita makan untuk penyerapan secara optimum.

Anda berminat ingin membeli secara terus Zinc Complex Shaklee di atas? Klik Online Order



No comments:

Post a Comment