TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Tuesday 7 April 2015

Indahnya Buat Business Dengan Shaklee

Alhamdulillah, hampir setahun lebih saya bersama Shaklee sebagai pengguna tegar Shaklee dan Shaklee ni juga yang bagi saya pendapatan sampingan setiap bulan. Syukur saya ditemukan dengan leader yang baik, yang banyak membantu saya dalam berShaklee.

Ada yang bertanya susah tak buat bisness Shaklee? Sebenarnya, tiada yang senang dalam dunia ni. Macam mana pun kita perlu bersusah susah dahulu dan bersenang senang kemudian. Tapi sebenarnya, takde la susah sangat sebab business plan Shaklee ni simple sangat. Konsep siapa usaha lebih dia dapat lebih, tak kira la upline ker, downline ker.

Ada juga yang bertanya macam-macam soalan bila nak buat Shaklee ni. Ye lah saya pun dulu macam tu juga. Tanya itu ini kan kat upline saya.. sampai dah betul-betul yakin barulah saya daftar ahli. Ni antara soalan popular yang ditanya:

Q: Saya ni pemalu la.
A: Saya pun kategori pemalu gak... hehehe.. Tapi itu lah keindahan bisnes Shaklee, share jer kebaikan Shaklee kat orang lain dengan niat untuk bantu ekonomi keluarga.

Q: Saya nampak dah ramai SID, boleh jual ke?
A: Ya, masa nak mula aktif bisnes Shaklee dulu, saya pun berfikiran macam tu. Tapi kalau saya masih berteka-teki macam tu, saya tak akan berada di rank SUPERVISOR sekarang. Percaya rezeki Allah yang bagi.

Q: Saya tak ada modal besar lah nak buat Shaklee?
A: Ya Allah....nak buat apa nya modal besar-besar. Cuma bayar yuran yang tak sampai pun RM100. Seumur hidup pulak tu.. Selebihnya kita fokus sharing produk, InsyaAllah boleh dapat modal 100% semula di bulan pertama.

Q: Upline duduk jauh, macam mana nak guide?
A: Sekarang ni semua online jer, guna whatsapp atau Facebook


Sebenarnya sejak saya buat dan fokus pada Shaklee, banyak perkara yang telah merubah hidup saya. Meh, saya kongsikan sikit tau:

1. Bonus - Saya puas hati buat Shaklee sebab kalu saya usaha lebih, saya dapat bonus lebih. Puas hati gak bila tengok ‘anak-anak’ gembira melihat bonus Shaklee masuk account mereka setiap bulan.

2. Kawan - Sekarang dah semakin ramai kawan. Sideline jadi kawan, customer pun jadi kawan.

3. Motivasi - Upline & leader sentiasa bagi motivasi dan dorongan pada kita untuk berjaya. Support group sangat kuat.

4. Peningkatan amalan rohani - Antara kenapa saya suka sangat dengan Shaklee ini, bukan sekadar ajar buat sales dan motivasi diri tetapi banyak mengajar, membimbing dalam amalan rohani. Dulu bukan la saya kata tak solat, tak puasa. WAJIB tu. Tetapi benda-benda sunat macam solat sunat & berzikir ni memang jarang dibuat. Selepas berShaklee, leader2 setiap hari tegaskan buat business mesti jaga hubungan kita dengan ALLAH. ALLAH MAHA PEMBERI REZEKI. Solat Tahajud, Solat Dhuha, Zikir YA WAHAB, bersedekah jangan lupa. SUBHANALLAH.. selepas itu memang banyak MAGIC yang berlaku sebenarnya.

5. Membantu ramai orang - Shaklee bukan setakat nak menjual sahaja tetapi bantu selesaikan masalah orang lain juga. Puas hati bila customer bagi feedback yang mereka semakin sihat, semakin cergas dan gembira.

6. Berimpian - Di Shaklee, kami diajar “POWER OF DREAMS”. Pentingnya kita bermimpi. LIKE ATTRACTS LIKE.. detik dalam hati pun dah dikira doa juga.


Saya teringin sangat nak bantu lebih ramai orang untuk memperoleh pendapatan 4-5 angka sebulan dengan Shaklee. Tiada yang MUSTAHIL dalam hidup ini... Yang MUSTAHIL apa bila kita menyatakan TIDAK BOLEH. Halangan BESAR adalah diri kita sendiri. 

Nak ubah hidup ke arah yang lebih baik?? JOMMMM saya bimbing. Tiada paksaan sebab yang nak berjaya adalah ANDA. 

Dengan cara yang betul dan usaha gigih, InsyaAllah semua orang mampu berjaya dalam business Shaklee ini. Semoga semua 'anak-anak Shaklee Empayar BSL’ akan turut berjaya bersama-sama. Aamiin. 



No comments:

Post a Comment