TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Friday 10 April 2015

Gara-gara Ter’SIGN-UP’ Dengan……

Alahai... memang sejak kecil saya ni memang ler tak minat langsung dunia bisness nie.. memang tak pernah terlintas satu ari akan jadi ‘bussiness woman’.. cewah.. bab-bab nak menjual nie memang malu ler sangat-sangat.. susah nak buka mulut cakap ada jual tu ada jual nie… berat mulut nak bercerita, terasa keyakinan diri sangat rendah, selalu fikir negative... apa la nanti orang kata bila buat bisnes itu bisness ni nanti.

Tapi bila dah ter’sign-up’ dengan Shaklee, buka Bisnes Manual, baca satu persatu apa yang syarikat tawarkan… Baru terbeliak biji mata ni.. Rupa2nya... jeng jeng jeng…


5 JENIS BONUS DITAWARKAN:

1) Retail Profit
Untung runcit hasil dari jualan produk. Untung sehingga 33% dari harga produk.

2) Performance Bonus
Bonus yang diberi berdasarkan jualan. Makin tinggi sales.. makin banyak bonus Shaklee bagi.

3) Leadership Bonus
Istimewa untuk leader Shaklee. Reward yang diberi sebab telah bantu ahli-ahli dalam organisasi. Yang nie semua orang boleh dapat kalu dapat title ‘leader’.. senang jer sebenarnya nak dapat title ni.. ‘WORK HARD, WORK SMART’

4) Car Bonus
Sebenarnya Car Bonus yang dimaksudkan ialah bayaran tunai untuk membayar duit bulanan kereta sekiranya kita membeli kereta baru. Tapi kalau kita tidak membeli apa-apa kereta pun boleh, gunakan untuk perkara-perkara lain. Contoh nak bayar installment kereta yang tengah guna sekarang/nak menyimpan/nak guna untuk shopping, terpulang pada kita. Bestkan?

5) Conference/Convention
Shaklee akan offer trip ke oversea atau umrah (bagi yang islam). Trip ni trip 5/6 bintang. Bayangkan 1 tiket worth RM1 juta. Pengsan dengar…


Ini lah antara 5 point yang saya perlu hadapi bila saya dah ter’sign-up’. Alhamdulillah, satu persatu saya akan merasainya kelak.

Anda pembaca blog saya ni, nak baca je ke atau nak sama-sama macam saya TERPAKSA jugak? Kalau dah buat keputusan, terpaksa ikut saya ter’sign-up’, jangan berlenggah-lenggah lagi… boleh hubungi di talian 013-615 1984… saya tunggu tau.. J



No comments:

Post a Comment