TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Thursday 17 July 2014

PART 5: Kenapa Nak Kerja Di Rumah? Kenapa Tak Nak Makan Gaji?

Wanita ni, mase bujang senang lah... boleh buat itu, boleh buat ini... kerja sampai lewat malam pun tak pe, outstation sana outstation sini pun tak pe.. TAPI BILA DAH BERUMAHTANGGA, dah ada tanggungjawab, dah ada suami, anak... semua aktiviti tu jadi limit. Semua tu jadi stress bila difikirkan... mana nak luangkan masa dengan suami, dengan anak, bercuti dengan family, nak berkemas rumah… semua tu jadi terhad.. Rasanya masa 24 jam sehari pun tak cukup!!!

Sebelum saya aktif sebagai pengedar Shaklee, saya kaji dulu, saya baca dulu kisah-kisah kejayaan pengedar-pengedar Shaklee yang lain… Masa tu langsung tak ambil port bila orang cakap pasal Master-Master ni… Tapi bila baca sendiri kisah bagaimana mereka bemula dan bagaimana mereka boleh berjaya sehingga menjadi Jutawan… WOW!!! Baru terfikir senang nyer buat bisness Shaklee boleh dapat sampai 5-6 angka bonus sebulan…. Jika mereka boleh kenapa AKU TIDAK????
*Credit to Master Coordinator Ainul
Tabik spring saya dekat mereka yang dah berjaya ni… Asal mereka pun hanya orang biasa sama seperti kita tapi mereka ambil & cuba peluang yang datang ini secara bijaksana… Dengan hanya bermodal RM65 sahaja akhirnya lihatlah hasil bonus yang mereka perolehi setiap bulan... Tak muflis lah kalu kita cuma keluarkan RM65 saja… Lihat macam tak percaya mereka dapat berlipat kali ganda lebih daripada modal dan lebih dari gaji mereka dulu… Sekarang dah boleh bersenang lenang sebagai WAHM… Itulah yang aku idamkan dan bakal menyusul mengikut jejak langkah mereka tak lama lagi. Insyaallah, Semoga Allah permudahkan jalan.  
Tak abis kat situ, bila saya serius pilih Shaklee sebagai on-line business, tiba-tiba kata-kata negatif dalam hati tu pula mula bercakap...Camne nak start, ada ke orang nak beli dari aku sebab dah ramai SID, boleh ke aku buat, aku tak reti buat sales macam orang tu, aku tak reti nak buat ayat-ayat berbisa, banyak yang aku tak reti. Tapi mentor saya selalu berpesan "Rezeki ni semua Allah dah tentukan. Buat aje, Insyaallah ada bahagian untuk kita".

Saya pegang kata-kata ni dan dari sehari ke sehari saya cuba bunuh kata-kata negatif dan gantikan dengan kata-kata positif… Sebenarnya, itu la antara kata-kata negatif yang sebenarnya mampu membunuh anda, membunuh fokus anda, membunuh usaha anda dan seterusnya melenyapkan impian anda. Elakkan berkata-kata sedemikian. Semua tu umpama racun. Ada racun yang kesannya terus menerus, ada kesannya makan masa. Nak ke makan racun? Kalau tak nak, JANGAN CAKAP LAGI MACAM TU…!!!

Selepas beberapa bulan bersama Secret Group Shaklee, kami ibarat adik-beradik walaupun ada yang tidak pernah bersua muka tapi bila bersama baru saya rasa betapa mudah sebenarnya bisness Shaklee ni… kita diajar untuk menjemput rezeki… bagaimana menjadi magnet menarik segala kebahagian & kekayaan. Kita tidak set mind untuk nak sales aja, niatkan dalam hati kita nak membantu mereka diluar sana hidup sihat, makan supplement terbaik yang semulajadi, Insyaallah dengan niat yang baik tu, niat yang ikhlas tu, Allah berikan rezeki berlipat ganda kepada kita. Kita cuma perlu ‘sharing…sharing... sharing…’ Itu saja… mudahkan…???

Dan dalam masa yang sama saya NAK DAPAT SIDE INCOME dengan Shaklee.... Tak nak kerja makan gaji lagi…tak de kepuasan.. tak de FREEDOM!!!

Saya copy paste apa yang mentor-mentor buat dan suruh buat… mesti ada vision board… mesti ada checklist… mesti ada target…listkan 101 impian…berbaik sangka kepada Allah… dan semuanya saya buat.. Bak kata DOA “Follow Step Orang Berjaya, Kita Terpaksa Berjaya”. Insyaallah…
 Berfikiran positif dan bersangka baik itu penting... Allah yang bagi kite rezeki bukan orang sekeliling kita.. ingat tu... saya juga bermula dengan bersusah payah. Tak de ler terus dapat bonus beribu-ribu.. dan terus bersenang lenang... Masa bulan pertama bonus dengan Shaklee memang sikit, dapat 2 angka jer tapi saya tak terus give up sebab saya tahu untuk berjaya kita perlu bermula dari bawah. JUST BELIEVE YOUR SELF...!!! Alhamdulillah semakin lama semakin tinggi hasil bonus setiap bulan. Tak dinafikan kadang-kadang turun juga... tapi semua tu tak melemahkan semangat sebab kita telah diajar untuk tidak mengejar sales semata… Tanpa jemu saya teruskan Sharing… Sharing… Sharing…

Sejak aktif sebagai pengedar Shaklee.. saya memang terasa kuat sangat untuk merialisasikan impian saya… tak sabar rasanya nak capai semua 101 Impian saya… Niat saya nak tolong family, husband, orang yang ada kat sekeliling dan lebih-lebih lagi wanita... Ya!!! Kaum wanita supaya dapat bersama-sama membantu dan meringankan beban ekonomi suami.

Alhamdullilah, semenjak dah menjadi pengedar Shaklee yang aktif, bukan setakat dapat bonus je.. kesihatan diri, suami dan keluarga bertambah baik sebab kami sekeluarga memang pengguna tegar Shaklee… perasaan teruja dan bersyukur sangat bila dapat tolong dan bantu orang yang memerlukan produk kesihatan yang berunsurkan semulajadi..

Pada anda diluar sana & pembaca blog, saya sedia untuk membimbing anda secara peribadi dan berkongsi tips, amalan dan ilmu untuk anda membina perniagaan Shaklee di internet dengan cara yang paling mudah dengan modal hanya serendah RM65 dan saya mahu anda juga mendapat pulangan yang besar dan berjaya juga… Percaya dan yakin, income yang bakal anda dapat memang lebih dari modal...

Dan yang paling best, Shaklee menawarkan 3 bonus utama iaitu Cash Bonus, Car Bonus dan Convention Bonus serta Umrah bagi yang muslim. Semua 100% ditanggung oleh pihak Shaklee... Tak best ker???


Jom sertai saya dan ahli-ahli Shaklee yang lain dalam group dari susur galur “JUTAWAN” dan saya memang yakin sekali bahawa saya “TIDAK SALAH PILIH RUMAH DENGAN SHAKLEE”

Akhirnya, target saya “Impian nak rileks di rumah tapi mesti berduit…!!!” insyaallah bakal tercapai…Anda bagaimana…???

Jumpa anda bersama-sama di “Puncak Kejayaan Menjadi Jutawan”.. Amin



No comments:

Post a Comment