TAG

SHAKLEE...MAKING YOUR LIVE HEALTHY...HEALTHY YOU...HEALTHY HOME...HEALTHY PLANET... DAPATKAN PRODUK SHAKLEE PENERAJU PEMBUATAN VITAMIN & MAKANAN TAMBAHAN NO.1 DI DUNIA

Wednesday 23 August 2017

ASAL vs UBAH. APA TU?

 
 
Asal : Saya takde duit nak berniaga.
Ubah : Sebab saya tiada duitlah saya mesti berniaga.
.
.
Asal : Saya mana ada bakat berniaga.
Ubah : Saya mesti cari mentor belajar berniaga.
.
.
Asal : Keluarga saya mana ada yang berniaga.
Ubah : Saya mesti jadi contoh kepada keluarga saya.
.
.
Asal : Saya mana ada masa nak berniaga.
Ubah : Saya mesti belajar uruskan masa.
.
.
Asal : Saya takut gagal, tak laku dan malu.
Ubah : Apa yang saya dapat jika saya takut & malu? Tak dapat apa pun. Buat jer.
.
.
Asal : Saya takut sombong bila kaya.
Ubah : Ramai juga orang miskin yang sombong.
.
.
Asal : Saya banyak hutang.
Ubah : Sebab banyak hutanglah saya mesti berjaya dalam bisnes.
.
.
Asal : Saya belum bersedia. Ilmu & pengalaman tiada.
Ubah : Saya mesti bertindak sekarang. Ilmu & pengalaman pasti ada sepanjang saya berniaga.
.
.
Asal : Kalau saya kaya & berjaya, saya takut lalai.
Ubah : Ramai juga orang miskin yang lalai.
.
.
Asal : Bila masa sesuai untuk bermula?
Ubah : Sekarang masa sesuai untuk bermula. Ya. Sekarang! Bukan esok.
.
.
.
Jom berubah! Mari kita berniaga!
 
 
 
Call/SMS/WhatsApp 013-615 1984

No comments:

Post a Comment